Entry Owner Affies
Di Airport & Lawatan
Sunday 10 July 2011 // 0 comments

Salam,firstly nak minta maaf yer sbb dah lama tak update blog ni...Hah,tengok tuh dah berkulat dah tu...pergi bersih cepat!!!haha...apa lah suruh org lain bersih kan,sepatutnya saya sendiri lah yg bersihkan...ish3...

Ok,pinggirkan tentang blog ku yg berkulat ni....Jom sambong balik tentang tajuk hari ni....Korang tak tahu  ke tajuk apa??Tengoklah snediri.....
K,seperti yg ditulis kat tajuk di atas......Saya 'Nik Putri Nurul Amirah Aizah' ingin menceritakan tentang lawatan ke Terengganu....(cehhh)...hehe....Saya baru jer balik daripada pergi lawatan ke Terengganu....Baru jer balik semalam....(Pergi satu hari jer,Pergi pagi balik mlm tu jugak)huhuh....Letih gilerr tau,beb!!!

Kelmarin(hari bertolak) sepatutunyer kena ada kat sekolah sebelum kul 7.00 pagi...Tapi!!!!!Ya Allah!!!
Aku bangun lewat lagi lah beb.....Aku bangun kul 7.11 am...Betapa terkejutnyer......
So,saya mandi cepat2 and pakai baju cepat2.....Saya sampai kat sekolah dlm kul 7.30 gitu lah...
Semua org tengah tunggu saya...Alangkah malunyer......!!!

Mesti korang tertanya-tanyakan nama lah saya ni bangun lewat kelmarin.....Ok,sebenarnyer...Dup,dup,dup(hati semakin berdebar) hehehe....
Sebenarnyer mlm Jumaat tu saya pergi kat Airport di Pengkalan Chepa....Nak tahu tak nape saya pergi airport??Ok,sebenarnyer saya pergi kat airport tu kerana ingin 'Menyambut' pemain TRW & trofi Liga Super...Cehh,peminat fanatik ni.....Saya pergi 1 family....Semua pakai baju bola Kelantan kecuali my mom sbb dier baru sahaja meminati bola.....hehe.....Even,my youngest brother pakai baju bola....
Peminat fanatik semua ni.....hihi....Kitaorang bertolak dari rumah yg tinggal di Ketereh ni pada pukul 9.20 mlm kot....Dan sampai pada pukul 10.10 mlm.......Kitaorang ingatkan yg pemain TRW dah sampai dah,rupa-rupanya tak sampai lagi....

Masa nak sampai kat airport tu tengok banyak org yg ada kat luar airport tu......Mereka smeua tunggu kat luar tu sbb nanti nak 'mengarak' Pemain TRW & trofi Liga Super...My family tak nak 'mengarak' pemain tu sbb dah mlm dah kan....So,kitaorang tunggu kat dlm jer....Saya ingatkan kat dlm tu ada sikit jer orang rupa-rupanya ada banyak jugak...Aduhh!!Camne ni....Mula-mulanya duk tengah2..Lepas tu,tengok banyak org pergi tempat lain,Saya pon terus pergi ke depan...suka ni!!!Sbb duk depan sekali...Letih jugak sbb tunggu dalam masa 20 minit kot na tunggu pemian tu turun.....(eh,apsal tiba2 cerita pasal pemain TRW ni??biarlah...)

Tengok pemain dah turun kan....Suka gilerr!!!Sbb asyik tengok dlm kaca tv atau tengok dari jauh di stadium...Firstly,Piya ngan TSAM(Tan Sri Annuar Musa) keluar dahulu sambil mendulang piala Liga Super...
Pastu,coaches TRW keluar and finally pemian TRW keluar.....Tak cayer gilerr lah sbb boleh tengok diorang secara dekatkan......Akhirnya,impian saya dah sampai untuk bertemu/melihat dekat ngan pemain TRW...
hehe......Lepas semua player dah  naik bas diorang untuk diarak ke SSMIV,my family pon nak bertolak balik dah....Ya Allah!!!Kereta saya tu bergerak cam ura-kura akibat kesesakan jalan raya......Mula-mula kata takpelah sebentar jer ni...Tapi tengok2 dah sejam kot duduk kat depan airport tu,kereta gerak cam kura-kura.....Apa lagi??!!!Mengamuk lah dlm kereta tu....haha.....Saya sampai kat rumah dlm kul 1 pagi gitu....

Tu memang pengalaman yang jarang didapati oleh murid2 sekolah......hehe...
Nanti nak jumpa lagi lah ngan diorang.....Ok,dah cerita panjang lebar kan tentang kat aiport sekarang cerita pasal lawatan lak.......Ikut I lah nak buat entry panjang mana pon,menyusahkan u allz ke??(cehh,gedikz nyer)
Sambong pasal lawatan tadi...

Masa saya sampai kat skool tu,semua kawan2 tanya kat saya nape datang lewatkan....So,saya bagitahu lah tentang semalam....kitaorang bertolak dlm kul 7.35 kot....Saya bas pertama.....Dlm bas pertama tu cuma ada 6 or 7 org jer kaum Adam....Yang lain tu kaum Hawa.....Haha......Dalam bas pertama tu banyak kaum Hawa daripada kaum Adam tetapi dlm bas kedua pulak.....Banyak kaum Adam daripada kaum Hawa...Tetapi bilangan yg pergi lawatan tu tetap menyebelahi kaum Hawa....Ha!!Adakah kaum Adam dah pupus???cehh...
Lama jugak lah nak sampapi kat Terengganu tu..Dlm kul 10.55 kot kitaorang sampai kat 'Planetarium' Kuala Terengganu....At the first time tengok Planetarium tu ingatkan cam tak best jer....

So,saya pon wat selamba jer....Org yg masuk bas kedua kena masuk ke ruangan Sains dahulu manakala org yg masuk bas pertama kena masuk ke ruangan filem....Mula-mula ingatkan nak tengok filem Kongsi ke....Hehe..Rupa-rupanya kita nak belajar tentang Sains rupanya....Memang best giler lah kat planetarium tu...Harap2 dapat pegi pulak...Lepas pergi kat planetarium tu kitaorang pergi beli belah....ceh..bukan kat mall pon....Tapi harga kat situ ada mahal n ada murah....Saya beli Kain Batik dan Keychain jer...Kain Batik untuk my mom...N the keychains untuk my family n my friends...n absolutely for me...Ada yg saya beli keychain khas untuk saya....hehe....Nak tengok keychain yg saya beli tak???Ha....kalau nak tengok tunggu pada entry akan datang yer...hehe......

Oklah...dah cerita panjang lebar dah ni...Saya dah berkorban untuk korang.....Sekarang korang pulak kena korban untuk saya iaitu dengan follow blog ni yer....Hehe...Bubye...



« OLDNEW »